söndag 13 januari 2013

Teknik på gott och ont

Jag ber om ursäkt att det har varit tyst på bloggen sista tiden. Det är nämligen så att min dator och jag inte har varit riktigt överrens. Jag har sagt åt den vad den ska göra och den har helt enkelt tvärvägrat. Men tack vare en lite mer tekniskt lagd arbetskollega så verkar allt fungera som vanligt, så framöver ska blogginläggen komma i vanlig takt igen.

Jag måste erkänna att jag är en mer praktisk person än en teknisk sådan. Men jag är helt klart för teknik, i alla fall så länge den fungerar som den ska. I annat fall så står jag där som ett fån och har ingen aning om hur jag ska lösa problemet. Vilket är ytterst frustrerande, då jag tycker om att kunna reda ut saker och ting på egen hand. För mig är krånglande teknik det ultimata provet i tålamod och självbehärskning, ändå är jag snabb på att glömma. För när allting fungerar som det ska, är allt förlåtet och jag tycker teknik är suveränt. Helt plötsligt kollar jag på nätet efter vilken surfplatta som vore den bästa att satsa på, eller vilket ljudsystem som skulle passa just mitt hem. Då är minnena av alla felmeddelandena på min laptop och min krånglande digitalbox långt borta. Teknik kommer troligtvis alltid vara som en stormig relation för mig, vissa dagar älskar jag den vissa dagar skulle jag göra allt för att slippa den. Men tekniska prylar kommer vara en ännu större del av vår vardag framöver.  Så är det helt enkelt bara att ge upp och acceptera att man får ta det onda med det goda.

Hälsningar
Ida

(Tyvärr blir det inga bilder denna gången, eftersom blogger har tekniska problem :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar