lördag 1 december 2012

Ett par butiker till

Jonathan Adler

Denna amerikanska inredningsbutik snubblade jag över för två år sedan i New York. Då utan att ens veta något om grundaren och designern. Man jag fastnade direkt för den grafiska och lekfulla inredningsstilen, speciellt de helt underbara keramikkollektionerna. Jonathan Adlers galna sätt att mixa mönster och färger har gjort att han ofta har synts i de stora inredningstidningar de senaste åren. Vilket har känns uppfriskande mot allt det vita och minimalistiska som visas i tidningarna idag. I London hittar du butiken på Sloane avenue, som både har härliga inredningsdetaljer men också fantastiska gå bort presenter. Själv unnade jag mig ett fat och en skål i vit keramik, som turligt nog klarade hela resan hem utan skador.





 
Anthropologie

Det är nästan 15 år sedan jag första gången satte min fot i en Antropologie butik och jag besöker dem fortfarande när jag har möjligheten till det. Men tyvärr har denna kläd- och inredningsbutik enbart funnits i Usa, tills ett par år sedan då dom öppnade sin första butik i London. Vilket jag är mycket glad över. För även om jag har köpt lite saker på Anthropologie under åren så är anledningen att jag faktiskt återkommer dit, butiken i sig själv. Den kreativa stylingen, den innovativa inredningen och den sköna stämningen. Så är du i London rekommenderar jag varmt ett besök på några av deras butiker. Du hittar dem på Regent Street respektive Kings road.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar