fredag 26 oktober 2012

Ledig dag

Idag har jag haft en riktigt skön och välbehövlig ledig dag. Efter frukost ihop med en av mina underbara arbetskollegor, passade jag på att göra en massa ärenden som jag har skjutit på. Självklart lyckades jag trycka in lite annat också för egen del. Gick inom Affaris outlet i osby och fyndade en korg, sedan blev det lunch och espresso på Fröjd. Innan jag fyllde på mitt bokförråd på second hand butiken filippos. För få saker går upp mot en god bok, en varm filt och en stor kopp te, denna del av året.

Hade också funderat ett tag på en fåtölj som jag såg på invigningen av Fröjd. Den liknar Mies van der rohens Barcelona stol men är istället gjord i vintageskinn. Ringde min syster för att rådfråga henne i saken , hennes svar var ”Jag har inga invändningar över att du köper den , förutom att den inte är något vidare snygg.” Gillar verkligen min syster, för hon är alltid brutalt ärlig. Däremot kan jag konstatera att vi har väldigt olika smak när det gäller vissa saker. För nu står den (i mina ögon) mycket snygga och oerhört bekväma fåtöljen i mitt sovrum.

Foto: Ida Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar