onsdag 25 april 2012

Ljust drömhem

Jag bor i en hyfsat stor hyreslägenhet och fast det verkligen inte är aktuellt för mig att skaffa hus, så är jag ändå en flitig besökare på olika mäklar sidor. Det går inte att komma undan att det är spännande att se hur andra människor bor och hur de har valt att inreda sitt hem. Mäklarfirmorna har också blivit duktigare på att sälja in våra ”drömhem”, genom att inreda och styla bostäderna. Vilket gör att man idag kan man hitta de mest fantastisk inredda hemmen på deras hemsidor.

Denna lägenhet hittade jag på Alvhemmäkleri och fast jag inte normalt sätt är överförtjust helvita hem, så kunde jag inte låta bli att fastna för detta. Alla väggar och tak är målade i samma vita nyans medan furugolvet har fått behålla sin karaktär genom att man har vitlutat och vitoljat det. Även om inredningen är sparsmakad så består den av en härlig mix av designklassiker, vintagefynd och nya möbler vilket gör hemmet personligt. Är speciellt förtjust i den stora skira lampan i sovrummet som på minner om thailändska khom loy lyktor. Skulle gärna vilja ha en sådan hemma hos mig, önskar bara att jag hade haft ett tillräckligt stort rum att ha den i.

Foto: Alvhemmäkleri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar