torsdag 29 december 2011

Minnesvägg

Jag tycker om att ha foton framme på familj, vänner, resor jag gjort och saker jag upplevt. Det får min lägenhet att kännas som ett hem och påminner mig varje dag om hur lyckligt lottad jag är.

Det svåra har alltid varigt att veta hur och var jag ska placera fotona utan att det blir rörigt. Ska man ha få stora, många små eller mixa friskt?
För ett par år sedan fick jag syn på denna bilden i living etc. Eftersom jag hade massor av foton som jag ville använda mig av, så blev detta den perfekta lösningen.  Jag köpte enkla clips ramar på IKEA som jag sedan spikade upp på väggen.  Det viktigaste är att få första raden rak, så att man har något att utgå ifrån. Jag började från mitten och arbeta sedan mig utåt till dess att jag var nöjd.
 Efterhand har jag lagt till några fler ramar och bytt ut en del av fotona. Så  enkelt , billigt, flexibelt och snyggt.  

Foto: Living etc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar