söndag 21 augusti 2011

Tankar om trender


Jag hade en kund för ett tag sedan som kom in till mig och skulle välja en ny tapet.  Jag frågade självklart vad hon hade tänkt sig, vilka färger hon ville ha och om hon tyckte om mönster eller var ute efter något enfärgat. Hennes svar var ”Jag vill ha det senaste. Vad är det mest trendiga?”.  Jag plockade fram de senaste katalogerna med de tydligaste trenderna. Hennes respons var ”Nej, det kan jag verkligen inte ha. Har ni inga snygga svart/vitt mönstrade.  Jag log lite för mig själv och började visa de populäraste svart/vita tapeterna, som var trendiga för två år sedan.

Det är roligt att hänga med trenderna, se vad som är nytt och suga inspiration från det. Men att renovera efter det, är inte alltid det smartaste. För är det något som är säkert med en trend så är det att den blir omodern väldigt snabbt.
Foto: Eco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar